Czy znasz 9 rodzajów produkcji wideo dla firmy w Szczecinie, które będą istotne w 2021 roku?
Ludzie od zawsze kochają filmy, więc nie przegap okazji i zacznij ich używać w marketingu swojej firmy. Marketing oparty na materiale video daje ogromne możliwości, zarówno w promowaniu i wprowadzaniu na rynek produktów lub usług, jak i zwiększaniu aktywności w kanałach on-linowych i społecznościowych, edukowaniu konsumentów, czy komunikacji z odbiorcami za pomocą tego właśnie medium.
Jak wielu specjalistów w branży, tak wiele podziałów i nazewnictwa rodzajów filmów służący do marketingu. Nam najbliższy jest taki podział:
9 typów produkcji video.
1.Filmy produktowe/reklamowe
Marketing wideo daje ogromne możliwości przedstawienia swojego produktu, jego najważniejszych funkcji i zastosowań, czy prezentacji, proponowanych przez firmę, usług. Dobrze przygotowana i zaplanowana kampania oparta na wideo, może zrobić wiele szumu w sieci i wymusić zainteresowanie potencjalnych klientów.
2. Filmy demonstracyjne
Materiały wideo, które pokazują, jak działa Twój produkt – niezależnie od tego, czy chodzi o oprowadzanie widzów po Twoim oprogramowaniu, czy o pokazanie, jak ten produkt trzeba rozpakować, złożyć i używać. Niezwykle interesującą nowością, przyciągająca uwagę widzów są filmy 360 stopni oraz wideo zrealizowane w rzeczywistości wirtualnej (VR) czy rozszerzonej (AR).
3. Filmy wyjaśniające
Ten typ wideo pomaga widzom lepiej zrozumieć, dlaczego potrzebują Twojego produktu lub usługi. Wiele filmów instruktażowych koncentruje się na fikcyjnej podróży nabywcy, który zmaga się z problemem. Ta osoba rozwiązuje problem, przyjmując lub kupując proponowane rozwiązanie biznesowe. Do tej kategorii należą także filmy z prezentacjami.
4. Filmy o marce
Ten rodzaj filmów najczęściej prezentuje Twoją firmę. jej wizję, misję, produkty czy usługi. Zwykle tworzony jako część większej kampanii reklamowej, która ma na celu budowanie świadomości o Twojej firmie i przyciąganie do niej docelowych odbiorców. Do tej grupy zaliczyłbym także filmy z referencjami zadowolonych partnerów i klientów.
5. Filmy z wydarzeń
To oferta wideo dla gospodarzy konferencji, imprezy firmowej, targów, zbiórki charytatywnej lub innego rodzaju wydarzenia. Takie materiały filmowe, często nazywane „aftermovies” zawierają najważniejsze momenty wydarzenia. wywiady z interesującymi gośćmi i uczestnikami spotkania.
6. Transmisje live
Ta usługa zdobywa w ostatnim czasie ogromną popularność w wideo marketingu. Niewątpliwie to przede wszystkim efekt przeniesienia komunikacji do sieci. Do rozwoju wszelkiego rodzaju usług live przyczyniła się także pandemia koronawirusa. Dzięki tego typu materiałom możemy relacjonować konferencje, webinary, posiedzenia zarządów czy obrady rad poszczególnych samorządów. Rośnie wykorzystanie live wideo przy transmisjach sportowych, koncertach, przedstawieniach teatralnych. Wydaje się, że powoli ta forma transmisji live wypiera, w niektórych dziedzinach, działania tradycyjnych stacji telewizyjnych.
7. Filmy eksperckie
To najczęściej materiały wideo w postaci wywiadów z ekspertami lub liderami opinii w danej branży. Taki film, to coś więcej niż zwykły wywiad, to szczegółowe omówienie z ekspertem branżowym, który oferuje konkretne wnioski dla zainteresowanych widzów. To świetny sposób na budowanie zaufania i autorytetu wśród docelowych odbiorców.
8. Filmy edukacyjne lub instruktażowe
Filmy instruktażowe można wykorzystać, aby nauczyć odbiorców czegoś nowego lub zbudować podstawową wiedzę, której będą potrzebować, aby lepiej zrozumieć Twój biznes i rozwiązania. Te filmy mogą być również używane przez zespoły sprzedaży i serwisu podczas pracy z klientami.
9. Vlogi – blog wideo
To rodzaj dziennika wideo, tworzonego z codziennie publikowanych klipów. To także jedna z ważniejszych form komunikowania konsumentom o zaletach proponowanych produktów czy usług. Odbywa się to dzięki współpracy z popularnymi influencerami i vlogerami, którzy dzielą się emocjami ze swoimi widzami.
Gotowy na nowe możliwości?
Ten subiektywny wykaz narzędzi video marketingu pomoże zwiększyć rozpoznawalność Twojej firmy, proponowanych usług czy produktów. Wystarczy uwierzyć, że w obecnych czasach, wideo w sieci to niezwykle skuteczne narzędzie komunikowania się z odbiorcami. Uwierzyłeś i chcesz poszerzyć swoją wiedzę na ten temat? Skorzystaj z usług profesjonalistów i stwórz wideo dla firmy w Szczecinie z Live Frames. Doradzimy, stworzymy koncepcję i wyprodukujemy wideo, dzięki któremu osiągniesz sukces.